Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - No.1

Pages: 1 ... 95 96 [97]
1441
Combat Warplanes / Raptori na vojnoj vezbi
« on: October 18, 2005, 05:01:25 PM »
Potpukovnik americkog vazduhoplovstva Dzejms hekler, komandir 27 Flajt Skvedron,

iz baze lengli u Vajomingu, i potpukovnik Evan Dirtajn lete u formaciji iza KC-10

Ikstender na putu za bazu Hil u drzavi Juta u toku vojne vezbe "Kombat Hamer", 15.

oktobra ove godine. To je prvo vece ucesce na manevrima ovog najnovijeg lovca

americkog vazduhoplovstva.

Fotografije- MoD US






1442
Combat Warplanes / Zmaj Hariken u Rumuniji
« on: October 09, 2005, 09:18:28 AM »
Upravo se e-bayu pojavila slika naseg Harikena proizvedenog u Zmaju a koji je jedan od tri isporucena Rumuniji. Nisam siguran da mogu da preuzmem tu sliku i postavim je ovde ali se nadam da ce ovaj profil u boji biti od neke pomoci.

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/MKIZmajRumun.jpg




1443
Combat Warplanes / Blenhejm Mk> IV u vazduhoplovstvu KJ
« on: September 21, 2005, 12:42:35 PM »
Ovde je samo tekst a pun sadrzaj ce se pojaviti uskoro na sajtu i bice upotpunjen engleskim prevodom kao i fotografijama i ilustracijama u boji letelica. Tema do sada neobradjivana.

Ikarus Blenhejm B.4 u Finskom vazduholpovstvu

   Kraljevina Jugoslavija je kasnih tridesetih nabavila za svoje potrebe britanski dvomotorni bombarder Bristol Blenhejm a vrlo brzo je usvojila i proizvodnju istog. Snabdevanje materijalom je bilo veoma teško zbog situacije u Evropi tako da su vršena ispitivanja sa raznom opremom i motorima. Izmedju ostalog je proba vršena i sa Gnom Ron 14K i postojala je zamisao da se ti motori koriste za buduću seriju tog aviona dok bi Do17K trebao da ima najverovatnije liniske motore. Jedna od najznačajnijih novina je uvođenje dugonose verzije Blenhejma u službu. Prototip je poleteo u leto 1940 godine. Taj prvi primerak u stvari predstavlja prerađenu verziju serijskog aviona Ikarus Blenhejm Mk. I za koji je izrađen prednji deo trupa prema standardima i dokumentaciji za Blenhejm M. IV britanske proizvodnje nova kabina je izrađena u Ikarusu sredstvima Narodne Odbrane V.K. Br. 1228 od 30. jula 1940. Jedini primerak je operativno služio u 11. grupi za izviđanje. Ugovor sa štabom vazduhoplovstva Vojske Pov. V. Nab. Br. 33 je potpisan 25. marta 1941. godine u iznosu od 89,322.410 dinara za izradu 20 letelica Ikarus B-4. Ali ni jedan primerak iz te serije nikad nije isporučen vazduhoplovstvu već je serija u radu zaplenjena od strane Nemaca i oni su ih ponudili svojim saveznicima.

   
   Inženjer major finskog vazduhoplovstva Vuolasvirta je 10. oktobra 1941. iz Berlina poslao telegramom izveštaj o delovima za Blenhejme Mk.IV u Beogradu, kao i o seriji o 24 nezavršena Harikena. Sklopovi za Mk.IV su bili Ikarusove proizvodnje, ali je bilo i nešto britanskog materijala kao što su motori Merkjuri VIII. Ugovor o prodaji je načinjen između Finske i Viner Nojštader Flugcojgverke (Wiener Neustadter Flugzeugwerke), koji je po nalogu RLM imao glavni nadzor nad Ikarusom.
   
Datum kupovine Ikarus Blenhejma je 15. oktobar 1941., kada je finski vojni ataše u Berlinu dao nalog za kupovinu. Deo prevoda izveštaja majora Vuolasvirte od 10. oktobra 1941. glasi:
   „Izveštaj o delovima za Blenhejme i Harikene u Beogradu:
većina delova Mk.I i Mk.IV su izrađena u Ikarusu po Bristolfovoj dozvoli. Neka oprema je uvezena iz Britanije: stajni trap i motori Merkjuri VIII. U fabrici Ikarus se nalaze tri cela Blenhejma, koji su prodati Rumuniji. Takođe, i Hrvatska će dobiti nešto materijala.
   Fabrika Ikarus je pod upravom Viner Nojštadter i proizvodi sklopove za V-N fabriku za sklapanje u Austriji (tipovi nepoznati).
   Sklopovi Blenhejma su uskladišteni u jednom hangaru za sklapanje, uključujući i jedan zapakovani Merkjuri VIII. Ja sam proverio kvalitet radova za koje sam utvrdio da su odlično izvedeni. Sva zakivanja su po propisima, a varenje čeličnih delova dobro. Mašinski delovi su u dobrom stanju i dobro urađeni. Nemci tvrde da su svi radnici vešti, a materijal dobar. Neki od radnika su se školovali u Bristolu u Engleskoj.
   V-N nije imala službeno odobrenje od RLM za prodaju, osim za Hrvatsku i Rumuniju. Međutim, gospodin Frohman tvrdi da ne bi trebalo biti teškoća da isti pristigne za nekoliko dana. Svi sklopovi su rezervisani za Finsku.
   Ja sam negodovao zbog cena, jer V-N koristi Rumunsko i Hrvatsko zanimanje da bi povećali pritisak. Izneo sam da mi kupujemo šta nam je potrebno i da dodatni delovi mogu biti predmet ponude samo u celini. U svakom slučaju sporazum će biti u redu i prodaja će biti preko klirinškog obračuna (1RM=20dinara). Prevoz će se obaviti železnicom.“
   Međutim, prevoz je predstavljao teškoću, jer je bilo teško dobiti dozvolu od nemačke železnice. Nabavka drveta i radne snage za pakovanje je takođe bilo teško naći.
   Sklopovi za petnaest aviona su prevezeni do luke na Baltiku, najverovatnije Šćećin, a odatle su brodom prevezeni u Finsku. Državna fabrika aviona u Tampereu je uradila seriju od deset Mk.IV koristeći te sklopove. Prvi Ikarus Blenhejm Mk.IV (BL-196) je imao probni let 15. maja 1944. Pet preostalih Mk.IV nije završeno, već su ih koristili kao delove.
   Blenhejmi, brojevi BL-196 do BL-200 su služili u PleLv 42, a BL-201 do BL-205 u PleLv 48. U toku ratne službe su otpisani BL-198 i BL-202. Prilično i sa velikim uspehom su bili korišteni za dejstva protiv sovjetskih trupa. Krajem 1944. korišteni su u “Laponskom ratu” u toku proterivanja Nemaca iz Finske. U to vreme je raspuštena PleLv 48, a letelice su predate PleLv 42, koja je postala PleLv 41 i bila opremljena sa 15 Blenhejma na aerodromu Kemi. Finski Blenhejmi su zadnji bombarderski zadatak izvršili 2. januara 1945., kada su bombardovali nemački garnizon na putu za Kilpisjarvi.
   Zadnji let finskog Ikarus Blenhejma je izveden 16. marta 1959., a izveo ga je BL-199. On je imao ukupan nalet od 707 sati i 5 minuta. Najveći nalet je imao BL-197, sa ukupno 1 137 sati i 10 minuta, a zadnji let je imao 6. oktobra 1958. Jedan Ikarus Blenhejm je sačuvan u Finskoj. To je BL-200 i osim njega, sačuvana je odlična tehnička dokumentacija, kao i crteži sa Ikarus žigom. Prema finskim navodima naši Blenhejmi Mk.IV se ni po čemu ne razlikuju od onih britanske proizvodnje.
    

1444
Combat Warplanes / Nova letelica na jesen/ New airplane on Autumn
« on: September 20, 2005, 04:02:12 PM »
Kako najavljuju zvanicnici na jesen ce poleteti nova letelica firme Lokid martin a na njoj ce se ispitivati mogucnost savijanja krila. Veci model bi bio namenjen izvidjanju.

1445
Aircraft Modeling / Vazduhoplovstvo Vojno digital chips
« on: September 20, 2005, 03:54:56 PM »
No matter of how many of modeler's color manufacturers are working, still is a great problem to find out many of colors and most roblematical are small air forces. Down there is the some of the digital chips of the colors used by Vazduhoplovstvo Vojno Kraljevine Jugoslavie in period 1938-1941.

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/Braun.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/Gelb.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/Hellgrau.jpg







1446
Combat Warplanes / Do D link
« on: September 20, 2005, 03:52:05 PM »
Dornier Do-D was export torpedo and recce plane and not much is known about its operational service and later captivity in Italy. Some new data are released on this link:
http://www.letletlet-warplanes.com/DornierD.htm

1447
Combat Warplanes / Off topic- caudron civil plane
« on: September 20, 2005, 03:50:17 PM »
Ovo je slika nekog Kodronovog putnickog aviona snimljenog pocetkom dvadesetih godina. Valjda Beograd al nisam bas sto posto siguran. Slobodno koristite sliku za svoje potrebe al mi bar recite koji je avion u pitanju. Hvala!

   This is the photo of the Coudron civilian airplane photographed in the '20, possibly Belgrade. Feel free to use this photo just let me know the type of plane. Thak you!
http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/Nekicivilnjakzaforum.jpg

1448
Warplane Art / IK-3 camouflage
« on: September 20, 2005, 03:48:14 PM »
Here it is a couple of camouflage of the Yugoslav famous Royal

Yugoslav fighter. First two present initial camouflage of overal

grey and the rest are later recamouflaged samples.












1449
Warplane Art / Me262 color profiles
« on: September 20, 2005, 03:46:55 PM »
Set of colors of the famous Luftwaffe jet

1450
Warplane Art / Dornier Do Y
« on: September 20, 2005, 03:45:17 PM »
http://img211.exs.cx/img211/2153/doyzeleni9rs.jpg

1451
Warplane Art / Hellcat color profile
« on: September 20, 2005, 03:44:03 PM »
Here is the color profile of the Hellcat from VF-40. Much of details were added but still is missing stencils on the fuselage. If any of members know about details of stencils let me know...

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/F6F-5VF-40.jpg

1452
Warplane Art / Hurricane Mk.I color profiles
« on: September 20, 2005, 03:42:38 PM »
This is the color profile of the Hurricane from the 73. Squadron RAF. Interesting nose details and heavy faded paint.
   

http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/HarikenI73skvedron.jpg

1453
Warplane Art / Do D for Japan
« on: September 20, 2005, 03:41:09 PM »
In the twenties Japan had received one Dornier Do D seaplane for the evaluation. The same plane was manufactured in Italy and this sample was made by direct conversion of the Komet III civil plane. Power was Rollce Royce Eagle. Whole plane was probably in some grey color of Italian origin and side cowling might to be red or oxide red.


http://i2.photobucket.com/albums/y35/Warplane/DoDJapanac.jpg

1454
Let Let Let Announcment / Welcome to new LetLetLet Forum!
« on: September 20, 2005, 11:32:07 AM »
Welcome to new LetLetLet Forum! Hope you will enjoy here!

Dobrodosli ljudi i nadam se lepom druzenju!!

Pages: 1 ... 95 96 [97]